Hublot har samarbetat med Ferrari i sexår nu och arbetat tillsammans sedan 2012 för att skapa klockor kopior somär både banbrytande och värda båda varumärkena.
Nu avslöjar Hublot det senaste samarbetet-en mycket begränsad upplaga av Hublot Big Bang Ferrari Scuderia Corsa-klockor kopior
som säljs exklusivt i de obundna staterna.
Den nya klockor kopior hedrar Scuderia Corsa Ferrari GT-racingteamet och firar det sexåriga lagets 100:e seger.
Den nya 45mm-klockor kopior är unik i sina högteknologiska material.
Faktumär att höljetär skapat av Hublot-kol smält med kolfiber från Scuderia Corsa-teamets Ferrari 488 GT3 racerbil.
Dessutomär klockramen gjord av skivbromsar i kolfiber från lagets bil,
blandat med svart keramik.
Varje klocka har en 330-delars UNICO självuppdragande kronografurverk med kolumnhjul,
synligt via safirglaset och fodralen.
Safirurtavlan har rödlackerade applicerade siffror,
rödlackade visare och en applicerad Ferrari Prancing Horse-logotyp.
Bara 25 stycken kommer att tillverkas,
var och en säljs för$34 600.
klockor kopior,
som var under embargo fram till idag,
visades tyst för mig under en nyligen genomförd resa med Hublot till Final Mondiali-det avslutande Ferrari-evenemanget-påden berömda Autodromo Nazionale Monza-racet i Italien.
Evenemanget markerar slutet påCorse Clienti Ferrari Challenge-tävlingarna och alla Ferrari-evenemang.
Den samlar hundratals professionella förare och team,
såväl som privata Ferrari-ägare som tar med sina egna bilar till banan.
Hublot klockor kopior var officiell tidtagare och officiell vakt vid evenemanget,
där merän 300 olika bilar i Ferrari-stil körs och visas upp.
Ferrari Mondiali,
som hålls påen annan plats varjeår,
är den största samlingen av Ferrari-bilar ochägare,
ochårets evenemang i”Temple of speed”,
var särskilt spännande eftersom Monzas ovala bananär legendarisk.
Varumärket driver de ljusa Ferrariröda Safety Cars med Hublot-logo vid Finali Mondiali-tävlingarna,
som–när en säkerhetsflagga hissas–kör banan i cirka 160 miles per timme,
vilket håller bilarnas hastighet påbanan till sin lägsta nivåutan värma motorerna för mycket.
Märket sponsraräven flera förare som var påplats vid evenemanget.
Bland dem:Peter Mann,
en ivrig Ferrari-samlare och professionell förare,
och schweiziska föraren Christophe Hurni,
som ocksåär varumärkesambassadör och 2018års världsmästare i Ferrari Challenge.
Dessutom hade Hublot en popup-butik som visade upp sina många Ferrari-klockor kopior i en lyxsvit vid banan tillägnad Ferrari-ägare.
Hublot har haft en lång och fruktbar relation med Ferrari sedan dess första klocka,
Hublot Big Bang Ferrari Magic Gold lanserades 2012.
Iår kommer varumärket att sätta ettännu starkare fokus påsitt partnerskap med Ferrari och pådess racingengagemang.
I en privat intervju med Ricardo Guadalupe,
VD för Hublot,
berömde han relationen som en som bygger upp Hublots varumärkesnärvaro och har lett till skapandet av klockor kopior som passionerade Ferrari-älskare kan omfamna.
Samarbetet med Ferrari lyfter oss till en högre nivå.
Det ger ossännu större prestige och varumärkeskännedom,
och eftersom vi nu kan arbeta direkt med Ferrari-teamet för att skapa högteknologiska klockor kopior,
kan vi attrahera Ferrari-ägarna.
Ett viktigt mål för oss båda.